چاپ

انتشاراتی های معتبر چاپ کتاب کدامند؟

لیست انتشارات معتبر

در مشاغلی مانند انتشارات کتاب، کیفیت بالای خدمات چاپ به طور قابل توجهی بر میزان اعتبار و شهرت آن ها  تاثیرگذار است. به طور کلی چاب بی کیفیت نشان دهنده غیر حرفه‌ای بودن ناشر بوده و باعث عدم جذب مخاطب می‌شود. از این رو سرمایه‌گذاری در دستگاه‌ها و مواد با کیفیت می‌تواند منجر به ارائه محصولات با کیفیت شده و علاوه بر متمایز کردن مرکز نشر مورد نظر، در جذب مشتریان و علاقمندان جدید و افزایش وفاداری مشتریان فعلی موثر باشد. به طور کلی علاقمندان به کتاب ترجیح می‌دهند کتاب‌های با کیفیت چاپ بالا را مطالعه کنند. کتاب‌هایی که کیفیت چاپ مناسبی ندارند حتی در صورت داشتن طراحی جذاب و صحافی مناسب، چندان مورد توجه مخاطب قرار نمی‌گیرند.

نویسندگانی که تمایل به چاپ کتاب خود دارند برای حفظ کیفیت چاپ کتاب خود باید در فرایند انتخاب ناشر معتبر دقت لازم را انجام دهند. عوامل مختلفی مانند طرح جلد کتاب، جنس کاغذ چاپ ، نوع چاپ، جوهر چاپ و طراحی صفحات کتاب بر روی کیفیت کتاب تاثیر می‌گذارند. از این رو دقت در انتخاب موسسه انتشاراتی معتبر باید بیش از پیش مورد توجه نویسندگان و مترجمان قرار گیرد. در حال حاضر موسسات انتشاراتی متعددی در ایران در حال فعالیت هستند که در ادامه به معرفی معتبرترین انتشاراتی های کتاب خواهیم پرداخت؛

لیست انتشارات مهم و معتبر

انتخاب بهترین انتشارات چاپ کتاب به عوامل مختلفی مانند تنوع خدمات، سابقه و تجربه کاری، مجوزهای حرفه‌ای، میزان فروش، کیفیت چاپ و نشر (مانند کیفیت چاپ، صحافی و طراحی جلد کتاب)، زمینه تخصصی مورد فعالیت مرکز انتشارات، بازاریابی و توزیع و میزان تعهدات انتشارات مورد نظر نسبت به نویسنده (پرداخت حق تالیف به موقع) بستگی دارد. در ذیل به معرفی برخی از بهترین انتشارات برتر چاپ کتاب در ایران پرداخته می‌شود.

انتشارات جنگل

انتشارات جنگل یکی از معتبرترین و پرفروش‌ترین انتشارات در ایران است که به عنوان یک مجتمع بین‌المللی خصوصی در زمینه چاپ و انتشار کتاب‌های زبان و حقوقی فعالیت دارد. این انتشارات همواره با استفاده از جدیدترین و بهترین امکانات و دستگاه‌های چاپ و صحافی و همچنین بکارگیری از نیروهای متخصص و با تجربه به تولید با کیفیت‌ترین محصولات با نازلترین قیمت‌ها اقدام می‌کند. انتشارات خوش نام جنگل سابقه بسیار درخشانی در همکاری با سازمان‌ها و نهادهای دولتی، دانشگاه‌های دولتی، آزاد، پیام نور، علمی‌ کاربردی، آموزشگاه‌های معتبر زبان، کلیه کتابفروشی‌ها و موزعین کتاب در سراسر کشور و کشورهای همجوار در زمینه چاپ و توزیع و صادرات محصولات فرهنگی را داراست. این انتشارات همواره در برپایی نمایشگاه‌های تخصصی و عمومی در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی نقش بسیار مهم و سازنده‌ای را ایفا می‌کند. علاقمندان به کتاب و متقاضیان خدمات چاپ کتاب می‌توانند برای دریافت اطلاعات کامل و جامع به آدرس jangal.com مراجعه کرده یا با شماره تلفن ۰۲۱-۵۴۱۱۳ تماس حاصل کنند.

انتشارات امیرکبیر

انتشارات امیرکبیر فعالیت خود را از سال ۱۳۲۸ آغاز کرد. این انتشارات به عنوان یکی از با سابقه‌ترین انتشارات ایران در نظر گرفته می‌شود. انتشارات امیرکبیر تقریباً در تمامی زمینه‌ها از شعر تا رمان‌های ماندگار را به چاپ رسانده است. فرهنگ ۶ جلدی معین و فرهنگ انگلیسی فارسی آریان پور از جمله آثار برجسته انتشارات امیرکبیر به شمار می‌روند. کیفیت، تنوع تولیدات و نیروی انسانی متخصص و زبده از شاخصه‌های مهم انتشارات امیرکبیر در نظر گرفته می‌شوند. علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت اینترنتی amirkabirpub.ir مراجعه کرده یا با شماره ۲-۰۲۱۳۳۹۰۰۷۵۱ تماس گیرند.

انتشارات نگاه دانش

انتشارات نگاه دانش فعالیت خود را از سال ۱۳۷۸ در زمینه انتشار کتاب‌های رشته‌های مدیریت و حسابداری شروع کرد. با توجه به موفقیت‌های قابل توجه در حیطه دو رشته ذکر شده، انتشارات نگاه دانش در اوایل دهه ۸۰ فعالیت‌های خود را در برخی رشته‌ها مانند مدیریت حسابداری، مدیریت کسب و کار، مهندسی صنایع و بعضی موضوع‌های عمومی گسترش داد. انتشارات نگاه دانش با بهره‌گیری از امکانات پیشرفته و همکاری بسیار نزدیک با اساتید و مولفان مجرب و متخصص به چاپ با کیفیت کتب در رشته‌های نام برده شده می‌پردازد. از این رو، این انتشارات به عنوان یکی از پرفروش‌ترین انتشارات در خصوص کتب دانشگاهی در رشته‌های مدیریت، حسابداری و اقتصاد به شمار می‌آید. علاقه‌مندان و متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت negahedanesh.com مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۲۱۶۶۴۸۶۱۵۴ تماس حاصل کنند.

انتشارات چشمه

انتشارات چشمه در سال ۱۳۶۴ فعالیت خود را آغاز کرد. نشر چشمه به عنوان ناشری ادبی شناخته شده و در نشر کتاب‌های مربوط به حیطه ادبیات سهم بسزایی دارد. نام بسیاری از بزرگان عرصه ادبیات ایران نظیر احمد شاملو، محمود دولت آبادی، فریدون مشیری، محمدرضا شفیعی کدکنی، صادق هدایت و هوشنگ ابتهاج در میان آثار چاپ شده انتشارات چشمه به چشم می‌خورد. نشر چشمه در حوزه‌های متنوع هنر و ادبیات مانند نمایش نامه داستان، شعر، متون کهن، علوم اجتماعی و تاریخ نیز فعالیت خوبی دارد. این انتشارات مجهز به امکانات پیشرفته در نشر کتاب بوده و علاوه بر چاپ آثار بزرگان هنری ایران، با مولفان، نویسندگان و مترجمان مجرب و با استعداد معاصر نیز همکاری بسیار نزدیکی دارد. نشر چشمه علاوه بر فعالیت در حوزه ادبی در حوزه‌های مختلف دیگری مانند فلسفه، سیاست، اقتصاد، کودک و نوجوان، موسیقی، سینما و تئاتر نیز فعال است. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات جامع‌تر از انتشارات چشمه می‌توانند به سایت cheshmeh.ir مراجعه یا با شماره ۰۲۱۶۶۴۷۹۴۷۰ و ۰۲۱۸۸۳۷۲۰۹۴ تماس بگیرند.

انتشارات قطره

نشر قطره به عنوان یکی از محبوب‌ترین انتشارات کتاب در ایران، فعالیت خود را از سال ۱۳۶۷ آغاز کرده است. این انتشارات بیش از ۲۲۰۰ عنوان کتاب را در زمینه‌های مختلف مانند تاریخ و جغرافیا، فلسفه، عرفان، ادبیات و زبان شناسی، ادبیات نمایشی، علوم اجتماعی و خاطرات منتشر کرده است. در میان آثار منتشر شده نشر قطره اسامی بزرگانی مانند شکسپیر، آنتوان چخوف، میلان کوندرا، برتولت برشت و آلبر کامو به چشم می‌خورد. نشر چشمه همواره در صدد استفاده از بهترین و به روزترین ابزارهای چاپ برای افزایش سطح کیفیت محصولات خود بوده است. همکاری با مولفان و نویسندگان صاحب نام همانند سیمین دانشور، حمید سمندریان، مهشید نونهالی، قطب الدین صادقی و سایر نویسندگان و مترجمان از نقاط قوت این انتشارات محسوب می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص انتشارات قطره به سایت nashreghatreh.com مراجعه و یا با شماره  ۳-۰۲۱۸۸۹۷۳۳۵۱ تماس حاصل کنند.

انتشارات ققنوس

انتشارات ققنوس به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین انتشارات ایران، فعالیت خود را از سال ۱۳۵۶ شروع کرد. نشر ققنوس از جمله انتشاراتی است که در ابتدا به صورت کتابفروشی (کتابفروشی امیر) کار خود را آغاز کرده است. این انتشارات در حیطه‌های مختلفی مانند داستان، فلسفه، روانشناسی، ادبیات، پزشکی و ایران شناسی اقدام به انتشار کتاب کرده است. گسترش و توسعه فعالیت‌های انتشارات ققنوس منجر به تاسیس دو مرکز انتشاراتی دیگر به نام‌های انتشارات آفرینگان (آثار کودک و نوجوان) و انتشارات هیلا (انتشار آثار ادبی، رمان و داستان کوتاه) شده است. انجام مراحل آماده‌سازی کتب این دو انتشارت نیز در تحریریه نشر ققنوس صورت می‌پذیرد. علاقمندان و متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات جامع و کامل به سایت qoqnoos.ir مراجعه یا با شماره‌های ۰۲۱۶۶۴۶۰۰۹۹ و ۰۲۱۶۶۴۰۸۶۴۰ تماس حاصل کنند.

مطالعه بیشتر: چگونه ناشر شویم؟

انتشارات نگاه

یکی از انتشارات معتبر و پرفروش، موسسه نشر نگاه است که در سال ۱۳۵۲ فعالیت خود را به عنوان ناشر مستقل در حیطه ادبیات علوم انسانی آغاز کرد. نشر نگاه در حیطه شعر، داستان، ترانه، تاریخ، هنر، زندگینامه‌های بزرگان، شعرا و نویسندگان مشهور جهان اقدام به انتشار کتب گوناگون کرده است. انتشارات نگاه با انتشار آثار مشاهیر هنری مانند احمد شاملو، سیمین بهبهانی، نیما یوشیج، شهریار، عماد خراسانی، بزرگ علوی و سایر نویسندگان و مترجمان به نام، در میان علاقمندان به حیطه ادبیات از محبوبیت قابل توجهی برخوردار است. نگاه ژرف، عمیق و نوآورانه انتشارات نگاه به حوزه ادبیات در دهه اخیر، باعث معرفی استعدادهای نو ظهور به جامعه ادبی ایران شده است. این موسسه انتشاراتی همواره درصدد استفاده از بهترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های چاپ به منظور افزایش کیفیت محصولات خود بوده است. علاقمندان می‌توانند جهت ارتباط با نشر نگاه از طریق سایت رسمی negahpub.com، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و شماره تماس ۰۲۱۸۸۴۹۰۱۹۵ اقدام کنند.

انتشارات ثالث

نشر ثالت به عنوان یکی از انتشارات معتبر و بین‌المللی فعالیت خود را از سال ۱۳۷۵ آغاز کرده است. این انتشارات بیشتر در حیطه هنر و موسیقی، متون کهن فارسی، داستان، شعر، تاریخ، علوم انسانی، دین و عرفان، زندگینامه، کودک و نوجوان، پژوهش و نقد ادبی و روانشناسی اقدام به انتشار کتب مختلف کرده است. انتشارات ثالث با بهره‌گیری از امکانات پیشرفته چاپ و همکاری با مولفان و مترجمان متبحر همواره به چاپ کتاب‌های با کیفیت بالا و عرضه و معرفی مناسب آن‌ها مبادرت ورزیده است. نشر ثالث از سال ۱۳۹۴ به منظور رفاه حال علاقمندان به کتاب و اهل فرهنگ، فروشگاه اینترنتی کتاب را دایر کرده است. برای ارتباط و کسب اطلاعات بیشتر با انتشارات ثالث علاقمندان می‌توانند به سایت salesspublication.com مراجعه کرده یا با شماره ۷-۰۲۱۸۸۳۲۵۳۷۶ تماس حاصل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *