چاپ روز

مجتمع تخصصی چاپ
×

مزایای چاپ کتاب برای اساتید و دانشجویان

10 اسفند 98
3238 0
مزایای چاپ کتاب برای اساتید و دانشجویان

امتیاز چاپ کتاب را تنها افرادی می‌دانند که با تکیه بر قدرت کلمات و احساسات خویش، افکار مثبت را در ذهن دیگران می‌پرورانند و با تکیه بر نیروی قلم و افکار خود، دیگران را به مسیری درست سوق می‌دهند.

در این مقاله سعی داریم؛ مزایای چاپ کتاب برای اساتید و دانشجویان را به‌طور کامل و جامع مورد بررسی قرار دهیم، در ادامه با ما همراه باشید.

برای اطلاع از سایر خدمات چاپ روز می‌توانید روی دکمه زیر کلیک کنید

مزایای چاپ کتاب برای اساتید

مزایای چاپ کتاب

بسیاری از اساتید دانشگاهی معمولاً علاقه‌مند به ثبت آثار علمی خود در قالب مقاله هستند و به‌طور معمول هر استادی تحصیلات تکمیلی زیادی در مجلات مختلف مانند: ISI، اسکوپوس و پاب مد به چاپ می‌رساند.

اما این نکته خالی از لطف نیست اگر بگوییم؛ که اساتید دانشگاهی به دلیل عدم آشنایی با مزایا چاپ کتاب دارای خلاء جدی در زمینه نگارش آن هستند.

مزایای چاپ کتاب برای دانشجویان

یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشت این است، که نگارش کتاب در بین دانشجویان در سرتاسر جهان امری بسیار مرسوم است و بسیاری از دانشجویان در پایان دوره تحصیلی خود، نتایج تحقیقات و پژوهش‌های خود را در قالب کتاب منتشر می‌کنند.

بنابراین می‌توان گفت که با وجود میلیون‌ها دانشجو و هزاران استاد دانشگاه، حجم تالیف کتاب‌های دانشگاهی در کشورمان در قیاس با سایر نقاط دنیا بسیار ناچیز است.

اما اگر شما دانشجو هستید باید بدانید، چاپ کتاب به منزله تفاوت شما با دیگر داوطلبان آزمون‌ها و کنکورها است؛ زیرا افراد داوطلب برای ورود به دوره دکتری و برخی رشته‌های کارشناسی ارشد مجبور به گذراندن مصاحبه و کسب امتیاز موردنظر از آن هستند و در این مورد چاپ کتاب می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

باید بدانید که چاپ کتاب علاوه بر آن‌که تقویت کننده رزومه شغلی و تحصیلی هر شخص است، می‌تواند آینده فرد را نیز تغییر دهد.

10 مورد از مزایای چاپ کتاب برای اساتید و دانشجویان

  • انتقال فکر و تجربه
  • بالا بردن جایگاه فرهنگی و اجتماعی
  • ثبت آثار و جلوگیری از سوء استفاده
  • بالا بردن اعتماد به‌نفس
  • کسب اعتبار 
  • کسب درآمد
  • امتیاز جهت مهاجرت به خارج از کشور
  • کسب امتیاز بالا در مصاحبه دکتری
  • اولویت در پذیرش آزمون‌های استخدامی
  • بالا بردن شانس پذیرش در سازمان نخبگان

اگر این سؤال برای شما پیش آمده‌است که اساسی‌ترین و مهم‌ترین مزیت چاپ کتاب چیست؟ باید به شما بگوییم؛ چنانچه در جایگاه استاد و دانشجو باشید، چاپ کتاب شما را به جایگاه بالاتر ارتقاء می‌دهد و باعث‌ می‌شود در بین اهالی علم معروف شوید.

همچنین ارتقاء درجه به هیئت‌علمی، مصاحبه‌دکتری و مصاحبه‌های معتبر شغلی می‌تواند از مزایای آن باشد.

مزایای چاپ کتاب برای مصاحبه دکتری

مزایای چاپ کتاب برای دانشجویان

مهمترین مزیت چاپ کتاب برای داوطلبان مقطع دکتری، بالا بردن شانس قبولی افراد در این آزمون است و می‌تواند بسته به موضوع آن بین 5 تا 20 نمره برای داوطلب به‌همراه داشته باشد.

در چند سال اخیر یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌ها برای دانشجویان هزینه چاپ کتاب بوده است که ما با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت این کار را برای شما انجام خواهیم داد.

مزایای چاپ کتاب برای دانشجویان کارشناسی ارشد

مزایای چاپ کتاب برای دانشجو

بسیاری از دانشجویان کارشناسی ارشد نمی‌دانند که با هزینه‌ای اندک می‌توانند پایان‌نامه خود را به کتاب تبدیل کنند و این امر در مصاحبه دکتری و آزمون‌های استخدامی دارای 4 امتیاز مثبت خواهد بود.

اگر قصد چنین کاری را دارید، لازم نیست که کتاب خود را در تیراژ بالا 10000 جلد چاپ کنید و چاپ آن در تیراژهای 40 یا 50 جلد نیز کفایت می‌کند و دارای امتیاز خواهد بود، پس از چاپ و اخذ مجوز از وزارت ارشاد و دریافت شابک ISBN کتاب شما در وزارت ارشاد و کتابخانه ملی ثبت خواهد شد و از آن پس دارای تمام امتیازات لازم جهت ارائه رزومه تحصیلی و اخذ ارتقاء خواهد بود.

اگر شاغلید، استادید، هنرمندید، دانشجویید، خانه‌دارید و... در هر صورت چاپ کتاب برای شما اعتبار محسوب می‌شود و شما با چاپ کتاب خود می‌توانید در زمینه فعالیت خود فرد موفق‌تری باشید و وجه‌ای کاملاً متفاوت با قبل خود پیدا کنید.

هدف ما آن است تا با کمترین هزینه، بهترین کیفیت را به شما عزیزان ارائه دهیم.

ساده‌ترین روش‌های چاپ کتاب برای اساتید و دانشجویان

انواع مزایای چاپ کتاب

  • برای اساتید و دانشجویان راحت‌ترین و ساده‌ترین روش چاپ کتاب آن است که در حوزه تخصصی رشته خود، مطالب آموخته شده را جمع‌آوری کنند و آن را در قالب کتاب به چاپ برسانند.
    این روش به‌خصوص برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی بسیار راحت‌تر است؛ زیرا با اندکی کار بر روی پایان‌نامه خود می‌توانند آن را به یک کتاب بسیار خوب و کاربردی تبدیل کنند چرا که در طول نگارش رساله خود با مباحث متنوعی از حوزه خود آشنا شده‌اند و خلاء آن را به خوبی می‌شناسند.
  • روش دیگر برای چاپ ساده کتاب، ترجمه است.
    با توجه به وجود هزاران مقاله و کتاب علمی در حوزه‌های مختلف در دنیا؛ می‌توان کتاب‌های بسیاری را برای ترجمه پیدا کرد. اگر چه این روش مانند تالیف کتاب دارای ارزش بالایی نیست، اما برای یک دانشجو و یا حتی استاد دارای امتیاز بالایی خواهد بود.
  • چاپ دیجیتال کتاب در تیراز کم یکی از روش‌های مقرون‌به‌صرفه برای اساتید و دانشجویان است.
    چاپ کتاب با این روش، کیفیت بسیار بالایی دارد و امکان چاپ به تعداد دلخواه در این روش فراهم است، همچنین چاپ کتاب با تیراژ کم در زمان کوتاه‌تر و با هزینه کمتر انجام می‌شود.

مراحل چاپ کتاب

  1. کامل کردن کتاب
  2. ویراستاری توسط نویسنده و یا ویراستاران
  3. عقد قرارداد و تحویل فایل مورد نظر برای چاپ
  4. اخذ شابک و مجوز
  5. آماده شدن طرح جلد توسط نویسنده و یا موسسه چاپ
  6. چاپ کتاب و تحویل آن به نویسنده

جمع‌بندی

تا حد امکان سعی کردیم مطالب مربوط به مزایای چاپ کتاب برای اساتید و دانشجویان را برایتان شرح دهیم.

همانطور که می‌دانید رسالت ما آگاهی بخشیدن و انتقال تجربه و حس خوب به شما عزیزان است، چنانچه ابهامی در رابطه با مسائل گفته شده برای شما به‌وجود آمده است؛ با ما در ارتباط باشید.

نظر دهید...